15 marca 2009

Kotlety serowo-kurczakowe

Przepis pochodzi z Forum Zuzla i został podany przez smallfoot. Kotlety robi się bardzo szybko i są przepyszne. W przepisie była również cenna wskazówka, że kotlety podajemy z dużą ilością warzyw - w moim przypadku były to pokrojone w kostkę 2 spore ogórki, 3 pomidory, doprawione solą, pieprzem i zalane śmietaną.

Składniki:
ok. 700 g piersi z kurczaka - ja robiłam z 3 niedużych piersi kurczaka
400 g sera żółtego - wzięłam ok. 500 g
2 jajka
2 łyżki majonezu
2 łyżki mąki ziemniaczanej
pieprz
sól

Przygotowanie:
1. Pierś drobno posiekać, nie mielić.
2. Ser żółty zetrzeć na tarce na dużych otworach.
3. Dodajemy 2 jajka, 2 łyżki majonezu i mąki ziemniaczanej, pieprz, sól.
4. Całość dokładnie mieszamy.
5. Przy pomocy łyżki formujemy kotleciki wielkości małego jajka.
6. Kotleciki wrzucamy na rozgrzany olej, jak ser zacznie się podtapiać spłaszczamy widelcem.
7. Smażymy z obu stron na małym ogniu.

Dobre rady:
Pierś z kurczaka można również zetrzeć na tarce na dużych oczkach. Ja do tego użyłam robota kuchennego.

2 komentarze:

  1. bardzo pyszny pomysł
    alternatywa dla zwykłych drobiowych kotletów
    spróbuję na pewno

    OdpowiedzUsuń
  2. Szybkie, łatwe, pożywne. W sam raz dla dzieci. Zrobiłyśmy z koleżanką. Każdej z nas wyszły znakomicie, a co najważniejsze smakowały maluchom. To jest dobry i już wypróbowany przepis.

    OdpowiedzUsuń