18 lutego 2009

Bezy

Po robieniu faworków zostały mi 4 białka, więc te Bezy wyszły same z siebie i z przepisu dorotus76 . Zmieniłam jedynie temperaturę i czas pieczenia :) Każdy kto spróbował, brał następnego...

Składniki:
4 białka
szczypta soli
250 g cukru pudru

Przygotowanie:
1. Białka przelać do miski, dodać szczyptę soli.
2. Mikserem ubić białka na sztywno.
3. Nadal ubijając dodawać po łyżeczce cukier puder, aż powstanie gęsta jednolita masa.
4. Masę przełożyć do rękawa z dowolnie wybraną końcówką.
5. Bezy wyciskać w niewielkich odstępach od siebie na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
6. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 90'C na 30 minut, po czym zmniejszyć temperaturę do 70'C i piec kolejne 30 minut.

Dobre rady:
Bezy z tego przepisu robiłam dwa razy. Za pierwszym wycisnęłam dosyć małe bezy (zdjęcia) na tak zwany "jeden raz" czyli cała beza mieści się do buzi :) i piekłam je godzinę w 100'C - były smaczne, ale suche. Za drugim razem wycisnęłam bezy takie na 2-3 gryzy i piekłam 30 minut w 90'C i kolejne 30 minut 70'C na termoobiegu. Wyszły pyszne i ciągnące.

1 komentarz:

  1. to jest pyszne!! zrobilam to z siostra i wyszlo doskonale!

    OdpowiedzUsuń